יום ראשון, 31 באוקטובר 2010

איזה עצות אימון היית נותן לחוקר חדש בתחום מחקרי השוק? (ESOMAR)

 
קבלת הדרכה ותמיכה נכונה היא חלק בלתי נפרד מקריירה מוצלחת בתחום כלשהו - ובעיקר בתחום כמו מחקרי שוק.
הייתי אומר לחוקר הצעיר - למד מניסיונם של העמיתים שלך בתוך החברה שלך כולל מומחים בתוך החברה שלך. חוקר חדש חייב להשקיע את רוב זמנו לצבירת ידע במחקר ובמומחיות. המאמץ והמסירות האישית הם שעושים את ההבדל ויוצרים חוקרים אמיתיים.
אל תפחד לשאול שאלות כדי להצטרף לדיון, אך תהיה צנוע ובאותו זמן תהיה שאפתן. לצעירים לא נוח לומר שאינם יודעים. עליהם להתאמן באמירה "אני לא יודע, אני אברר ואחזור אליך". אל תפספס שום הזדמנות לאימון פנימי וחיצוני המוצעים על ידי החברה שלך. אם יש משהו שאתה לא מבין, פשוט תבקש הסברים עד שאתה תופס אותו במלואו. עמיתים ומומחים שמחים לחלוק את הידע שלהם הם אסירי תודה על אנשים הנוטלים עניין במה שהם עושים. מצד שני, תמנע מפרפקציוניזם ותמצא את האיזון הנכון. היה סבלני במידה מסוימת, כלומר אל תחשוב שאתה הולך לקבל את המשרה הבכירה בתוך 6 חודשים, או כאשר אתה נכנס לשוק רק בגלל שיש לך תואר: אתה צריך להוכיח את עצמך בשוק. רק אתה עצמך יכול ללמוד ולגרום לעצמך לצמוח. תזכור שאתה צריך להבין אנשים ולשתף את הבנתך עם אנשים.
אתיקה במחקר היא אחת העצות היקרות ביותר שאני יכול לתת לחוקר צעיר.  הלקוחות לא צריכים כל דבר באופן מפורט כדי לחקור; עם זאת הם צריכים שנתמצת להם הבעיות של המחקר ולהיות מוכנים אפילו לאבד פרויקט.
שיתוף ההנהלה של הלקוח וחברת המחקר בעיצוב השאלון ובפרשנות של הנתונים הוא ערך שלא יסולא בפז.
העצות המתודולוגיות שהייתי נותן לחוקר הצעיר הן:
  1. תשתמש בתקציבי המחקר לפי עקרון פרטו. תשקיע במה שמביא את התועלת הממשית הגבוהה ביותר ללקוח.
  2. תנסה להבחין בין התשובות שאתה מקבל לבין הסיבה האמיתית. תנסח שאלות פשוטות שיאפשרו להסיק מסקנות אמיתיות לגבי צרכים ומניעים.
  3. תהיה מומחה בשיטות סטטיסטיות.
  4. תתייחס לנתונים כמו שרופא מבצע דיאגנוזה. אל תדלג על בחינת ההתפלגויות לפני שאתה מחליט על שיטת הניתוח.
  5. תבחן את ההשערות מכמה כיוונים ותראה שהם מתיישבים עם ההיגיון. אם אינם מתיישבים עם ההיגיון - כנראה יש טעות או שמצאת תגלית פנטסטית.
  6. הצג את ממצאיך באופן פשוט ומכוון לפעולה. לפעמים הלקוחות מתקשים בהבנת גרפים, תרשימים, לוחות כך אנחנו צריכים לקחת את היוזמה ביד ולהסביר כל ממצא.
  7. תחקור בלהט, אבל אל תלך רחוק מדי. לא כל פרט ופרט יש לבדוק. החוקר החדש זקוק לאיזון בין החלטות שיווק ויצירתיות.
  8. להיות תקשורתי. להטמיע  את הרעיונות שלך בתוך הארגון את הנקודות החשובות ביותר, אבל לא להגביל את זה רק ללקוח העיקרי שלך. לפי זה תקבל תומכים רבים, אשר יסייעו לך להשיג את מבוקשך.
  9. נסה ליצור זיקה לתכנון אסטרטגי / מחלקות הפיתוח של החברה בתוך הארגון שלך כדי לקבל נקודת מבט הוליסטית של החברה שלך. הערכת הצרכים שלהם או לעלות עם תשומות פרו פעילה במחקר. המחקר אינו מוגבל רק לשיווק !
  10. השתמש בתיעוד מבלי להיות ביורוקראטי מדי.
  11. אמן את עצמך בהצגת תוצאות המחקרים של עם. עמודי תקציר אחד או שניים כולל של המלצות שיבהירו את המהות.
  12. תהיה נציג חיצוני, עם בפרספקטיבה. גם אם הממצאים שאתה מקבל מצוינים, אם אתה יכול לגבות  אותם עם ממצאים חיצוניים זה עדיף.
  13. התאזר בסבלנות. לא כל רעיון תוכל למכור בפעם הראשונה כאשר אתה מציג אותו ללקוח פנימי שלך.
  14. בתעשיית מחקרי השוק יש די הרבה באז שנוצר, למשל, מחקר באינטרנט, מחקר ניידים, מדיה חברתית. אל תחלף זאת מהר במתודולוגיות ידועות. חשוב תמיד בזהירות מה אפשרי במסגרת הארגון שלך ועל מה הגיוני.
  15. השתתף דרך קבע בכנסים גם כדובר או כנציג. פלטפורמות אלו מצוין ברשת עם חברים שלך על מנת לדון בהיבטים מעניינים שונים של ענף המחקר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה