יום שלישי, 27 בדצמבר 2011

סקר שנערך ע"י מכון תובנות בדק ומצא – הקוטג' הוא המלך

הקוטג' הוא המלך

סקר מיוחד עבור 24 שעות קובע: הקוטג' הוא הגבינה הכי ישראלית.
היכן מעדיפים גבינה צהובה ומי אוהב יותר גבינה לבנה?

גבינת הקוטג' נבחרה כגבינה הישראלית ביותר בידי למעלה ממחצית הנשאלים, בסקר מיוחד שערכו לקראת חג השבועות, באמצעות מכון "תובנות מקבוצת K- GROUP". למקום השני כגבינה הישראלית ביותר הגיעה הגבינה הלבנה  (28% מזהים את גבינה הלבנה כ"ישראלית") ורק 16% ממשתתפי הסקר מזהים את הגבינה הצהובה כגבינה הישראלית. 1.4% ממשתתפי הסקר כלל לא לקחו החלטה בסוגיה. מהסקר עולה גם כי ככל שההכנסה עולה, כך הקוטג' מוכתר כ"גבינה הכי ישראלית". הבחירה בגבינה לבנה למריחה כגבינה ישראלית אופיינית למשתכרים הרבה מתחת לממוצע. הבחירה בגבינה צהובה אופיינית יחסית למשתכרים קצת מתחת לממוצע. כמו כן, ככל שההשכלה עולה, כך הקוטג' מוכתר כ"גבינה הכי ישראלית", בעוד שבחירה בגבינה לבנה מאפיינת דווקא בעלי השכלה יסודית ומטה. כנ"ל גם לגבי הגבינה הצהובה. בכל הקשור להבדיל בין העדפות נשים לגברים ביחס להזדהות עם הגבינה הכי ישראלית, הרי שנשים יותר מגברים מזהות את הקוטג' כגבינה הכי ישראלית. ומה באשר לחלוקה דמוגרפית ? יותר ירושלמים רואים בקוטג' את הגבינה הכי ישראלית, זאת לעומת תושבי הדרום והשפלה שהעניקו את התואר לגבינה הצהובה. בני המגזר החרדי העניקו את התואר לגבינה הלבנה למריחה. אגב, מנתונים של מועצת החלב לקראת שבועות 2011, דווקא הגבינה לבנה למריחה היא הגבינה הפופולארית ביותר בישראל, ממנה נצרכים מדי שנה 52,000 טון.
את הסקר ערך במיוחד עבור 24 שעות, מכון המחקר "תובנות מקבוצת K- GROUP",
על ידי ד"ר רון קדם, בקרב 500 נשאלים שמהווים מדגם ארצי מייצג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה