יום ראשון, 31 באוקטובר 2010

התפתחות מחקרי השוק בטכנולוגיות החדשות

ישנם דיונים רבים בישראל ובעולם בכלל לגבי האופן בו המרחב של מחקרי השוק עשוי להשתנות; גם אם אנחנו לא לגמרי מקבלים זאת עדיין..
ההשפעה המלאה של טכנולוגיות כגון: מדיה / רשתות חברתיות, המכשירים הניידים למיניהם, המשמרים את התרבות הנלווית אליהם - טרם נחשפה במלואה.
אמנם במחקרי שוק עדיין לא ניתן להרגיש את השינוי, אך בעולם השיווק ניתן כבר לראות את הכתובת על הקיר.הנה כמה דוגמאות מהידיעות האחרונות שיבהירו את עד כמה המשחק בתחום זה עומד להשתנות:על פי הממצאים של 2010 Digital השפעת המדד, על ידי פליישמן הילארד-International Communications עם Harris Interactive, כאשר מדובר על נסיעה החלטות הצרכן לגבי מגוון רחב של מוצרים ושירותים, האינטרנט הוא ללא ספק ערוץ התקשורת המשפיעים ביותר, אך למשווקים קשה עדיין לנצל את ההשפעה הזאת.מתוך שבע מדינות המחקר - ארבעה דיווחו שהאינטרנט הוא המקור החשוב ביותר של מידע. סין מדורגת הגבוהה ביותר מבחינת חשיבות האינטרנט, ואחריה גרמניה, יפן, בריטניה.חשיבות האינטרנט כמקור מידע נמצאה במיקום גבוה יותר מעצות חברים, משפחה או עמיתים לעבודה, טלוויזיה, רדיו, עיתונים, מגזינים, דואר רגיל ודואר אלקטרוני. אף על פי שהנשאלים מבלים כמות משמעותית של זמן באינטרנט, הם עדיין דיווחו שייעוץ עמיתים הינו מקור מידע חשוב. האינטרנט וייעוץ עמיתים בחשיבות רבה בעיקר בקרב האמריקאים.מקאן יוניברסל, שנמצאת בבעלות קבוצת Interpublic, הקימה באחרונה יחידה שתספק שירותים מסורתיים יותר בתחומים כגון: ניהול קשרי לקוחות ואסטרטגיה, ממוקד לצד פעילויות כמו "האזנה" ו "הפעלת הקהילה". המטרה העיקרית שלה להתגבר על  הפיצול המאפיין את זירת האינטרנט. VivaKi, הזרוע הדיגיטלית של Publicis Groupe, מתכוונת להשיק הצעת דומה עד סוף השנה. המניע מאחורי צעד זה הוא ברור, כמו פייסבוק גישות 500 מיליון משתמשים, וגם Twitter צבר במהירות כ -120 מיליון חברים. "מדיה חברתית היא עכשיו חלק מהתוכניות לכל הלקוחות, החברות  לא יכולות שלא להיות במרחב הזה.בשוק כבר יש אמצעים לתקשר בחופשיות, והתקנים שלנו יהפכו פשוטים ליכולת הקוגניטיבית של הלקוחות. מדיה חברתית תהיה דרך חיים, בדיוק כמו לדבר עכשיו. מגמה זו היא כאן ועכשיו, וטוב אם משווקים יתחיל ליישם זאת לתועלתם.מנהיגים חכמים יאמצו את ההזדמנות להתעלות וליישם את השינויים המתגלגלים סביבנו; פעולה אשר תסייע להבטיח את החברות שלהם בצעידה אל העתיד.ראינו כיצד האיום של "האח הגדול הרואה הכל", די מתנפץ ברשתות החברתיות לאור "צורך"  שהתגלה באופן נרחב מאד שכל אחד יתעדכן במה שהפרט עושה ומה הוא חושב ומעדיף. פיתוחים כבר קיימים להרחיב חשיפה זו בחום הסלולר ולבצע ניתור של סביבת המשתמש באופן אוטומטי: מיקומו המדויק, חשיפתו לפרסומות ואף באופן דו-כיווני "דחיפת" מסרים ופרסומים ייעודיים על פי מידע ON-LINE זה
הצורך ליצור תרבות של חדשנות בתוך המרחב תאפשר לחברות להסתגל למציאות החדשה. אנו מוצאים כי הפנמת חדשנות הינו נושא חם ויש  לדרבן קצת חשיבה יצירתית על איך לנצל את החזון של העתיד הנחשף לעינינו ולסייע להצעיד את התעשייה שלנו קדימה. 

תובנות - מכון מחקר חושב: לקוח סמוי פרונטאלי, לקוח סמוי טלפוני,מחקרים וסקרים, מחקרי שוק, בקרות מדף ,סקרים טלפוניים.
http://www.tovanot.info

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה